Artigos
Título: A warping based approach to correct distortions in endoscopic images
+info
Autores: Tiago Bonini Borchartt; Aura Conci; Marcos Cordeiro d'Ornellas.
Resumo: This work proposes a technique to correct distortions in endoscopic medical images using concepts of morphing and warping. A triangular mesh is used to apply transformations in each region of the image separately. A chess pattern is used to verify the distortion of the endoscopic system. The same pattern is used to generate the mesh and the equations for the transformations of the warping and morphing step. After the computation of each triangle affine transformations the same equations are used to correct the real endoscopic images.
Publicado em: Sibgrapi 2009
Baixar Versão Completa: Download
Título: On a new use of automatic morphing techniques: to correct distortion of endoscopic systems
+info
Autores: Tiago Borchartt; Aura Conci; Marcos d'Ornellas; Alicia Romero; Paulo Henrique de Aguiar
Resumo: Morphing Techniques are used until now to produce special effects in animations, games and movies. In this work we present an automatic morphing system, based on grid image registration. We consider the problem in two ways. First by using an inverse form in order to correct the problems related to distortion caused in a system of image acquisition for medical endoscopy. Second, by using a method of texture mapping. The two approach are then compared. In the present version the implementation can be used to help physicians on usual stomach exams.
Publicado em: XXX Cilamce - 2009
Baixar Versão Completa: Download
Título: Classificação de imagens através de características de cor e técnicas de clusterização
+info
Autores: Juliano Gomes Weber; Marcos d'Ornellas
Resumo: This paper proposes a new method to extract features from images using a corner detection and clustering techniques. The goal is to store these features in a DBMS, and then use them to Content Based Image Retrieval. Besides encouraging results, the proposed method has a low computational complexity and with satisfactory results.
Publicado em: XXX Cilamce - 2009
Baixar Versão Completa: Download
Título: Planejamento estratégico integrado à criação de Game Design
+info
Autores: Tiago Keller Ferreira; Jean Carlo Berni; Marcos d'Ornellas
Resumo: Em um contexto geral, os jogos digitais estão cada vez mais complexos e seu custo de desenvolvimento e investimentos têm se mostrado bastante elevados apesar do avanço tecnológico e de novas ferramentas de desenvolvimento de software. A realidade Brasileira no desenvolvimento de jogos eletrônicos ainda carece de investimentos de porte e operam com recursos limitados. Para compensar esta ausência de recursos financeiros, as empresas brasileiras investem em criatividade, gerência e estratégia para alcançar o sucesso necessário para atingir a competitividade. Esse artigo propõe a utilização de planejamento estratégico no processo de elaboração de game design, buscando maximizar a chance de sucesso de jogos de baixo custo, estabelecendo um processo estratégico que irá direcionar a concepção de game design. Esse trabalho apresenta um estudo de caso de aplicação de planejamento estratégico na criação de game design de um jogo eletrônico de uma empresa de desenvolvimento de jogos.
Publicado em: SBGames - 2009
Baixar Versão Completa: Download
Título: Stimulating imitation of children with Down syndrome using a game approach
+info
Autores: André Brandão, Erick Passos, Cristina Vasconcelos, Aura Conci, Esteban Clua, Silvia Brandão, Pedro Thiago Mourão, Marcos Cordeiro d'Ornellas
Resumo: The usage of computer games by people with special needs sometimes can be difficult because some of them are not used to interact with a keyboard, mouse or gamepads. Some computer games even offer different paradigms of interaction but are no specifically designed to help people with special needs. We are currently facing the problem of developing a game to help Down syndrome children to interact with computers by the means of imitation. Our work presents the first step to provide an interaction framework to automatically recognize broad movements using computer vision concepts for movement recognition.
Publicado em: SBGames - 2009
Baixar Versão Completa: Download